Μεταβολές της ύλης του Νερού με πειράματα στην τάξη: Βρασμός- Εξάτμιση – Υγροποίηση – Συμπύκνωση.
Τα παιδιά με την καθοδήγηση και υποστήριξη των εκπαιδευτικών, με αρκετή περιέργεια και συγχρόνως πολύ ενθουσιασμό, πραγματοποίησαν πείραμα στην τάξη. Παρατήρησαν, κατέληξαν σε συμπεράσματα και τα κατέγραψαν:
Γέμισαν με κρύο νερό βρύσης ένα μπρίκι , τοποθέτησαν το σκεύος σε μία εκτός λειτουργίας = κρύα εστία θερμότητας. Δοκίμασαν με το δάχτυλο τη θερμοκρασία του κρύου νερού.
Στη συνέχεια ανάψαμε την εστία – προσομοίωση με την θερμότητα από τον ήλιο (προσθήκη θερμότητας με στόχο την υψηλή θερμοκρασία). Επήλθε βρασμός του νερού.
Το νερό ανήκει στα υγρά σώματα. Εάν βράσει στους 100 βαθμούς Κελσίου (προσθήκη υψηλής θερμοκρασίας) τότε μετατρέπεται σε υδρατμούς, δηλαδή από υγρό γίνεται αέριο (εξάτμιση και συμπύκνωση στον κύκλο του νερού).
Άραγε το νερό μπορεί να γίνει και στερεό; Θα το δούμε στο επόμενο πείραμα που θα κάνουμε στην τάξη….
![20250120 112744](https://10nip-kilkis.kil.sch.gr/wp-content/uploads/2025/01/20250120_112744.webp)
![20250120 112931](https://10nip-kilkis.kil.sch.gr/wp-content/uploads/2025/01/20250120_112931.webp)
![20250120 113311](https://10nip-kilkis.kil.sch.gr/wp-content/uploads/2025/01/20250120_113311.webp)
![20250120 113944](https://10nip-kilkis.kil.sch.gr/wp-content/uploads/2025/01/20250120_113944.webp)
![20250120 113957](https://10nip-kilkis.kil.sch.gr/wp-content/uploads/2025/01/20250120_113957.webp)
![20250120 114017](https://10nip-kilkis.kil.sch.gr/wp-content/uploads/2025/01/20250120_114017.webp)
![20250120 114022](https://10nip-kilkis.kil.sch.gr/wp-content/uploads/2025/01/20250120_114022.webp)
![20250120 114044](https://10nip-kilkis.kil.sch.gr/wp-content/uploads/2025/01/20250120_114044.webp)