ΡΟΜΠΟΤΙΚΗ ΜΕ BEEBOT – ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ

  1. Τα παιδιά αναγνώρισαν το αρχικό γράμμα του ονόματος τους σε τυπωμένες κάρτες.
  2. Το καθένα επέλεξε  το δικό του και έβαψε με όποιο χρώμα ήθελε το πλαίσιο του γράμματος.
  3. Αφού τα γράμματα κόπηκαν στο περίγραμμα, πλαστικοποιήθηκαν και πήρε το κάθε παιδί το γράμμα του.
  4. Χωρίστηκαν  σε 2 ομάδες με κλήρο. Η κάθε ομάδα πήρε από μία πίστα διαδρομής (πλαίσια ομαδοσυνεργατικής & διαφοροποιημένης διδασκαλίας).
  5. Σε πρώτη φάση, κάθε παιδί με τη σειρά του τοποθετούσε  τις κάρτες αφετηρίας  και τερματισμού επάνω σε τετράγωνα της πίστας που επέλεγαν μετά από διάλογο και από κοινού τα μέλη της ομάδας με συχνές αλλαγές θέσεων.
  6. Το κάθε παιδί με τα buttons “κλείδωνε”  τις εντολές προγραμματισμού για τη διαδρομή που σκεφτόταν και επέλεγε το ίδιο ώστε να  την ακολουθήσει η μελισσούλα από την αφετηρία ως τον τερματισμό=αρχικό γράμμα.
  7. Οι επιλογές διαδρομών μπορούσαν να είναι από μία έως τρεις: 1)η πιο σύντομη από την αφετηρία στον τερματισμό, 2)η λιγότερο σύντομη και 3)η πιο μακρινή. 
  8. Σε δεύτερο και τρίτο χρόνο , αυξανόταν η διαβάθμιση δυσκολίας :  πλέον η νηπιαγωγός επέλεγε  την αφετηρία και τον τερματισμό. Επιπλέον τοποθετούνταν διάφορα εμπόδια στη διαδρομή, οπότε το παιδί έπρεπε να προβεί σε πιο σύνθετες  μορφές αλγοριθμικής  σκέψης και επίλυσης προβλήματος. Οι πιθανές διαδρομές έφτασαν να είναι έως και πέντε.

Η εκπαιδευτικός είχε υποστηρικτικό και ανατροφοδοτικό ρόλο στην όλη δραστηριότητα.

Σημαντικό είναι επίσης να αναφέρουμε ότι η νηπιαγωγός προσάρμοζε τη δραστηριότητα στο ατομικό αναπτυξιακό και γνωστικό επίπεδο ετοιμότητας/ προφίλ του κάθε παιδιού. 

Ήταν λίγο δύσκολο στην αρχή, αλλά η εξάσκηση το έκανε στο τέλος ελκυστικό και διασκεδαστικό!