Μετάβαση στο περιεχόμενο

Θεματική Ενότητα: Φροντίζω το περιβάλλον

2ΘΕ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ 2023 2024

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ 2023-2024

10ο Νηπιαγωγείο Κιλκίς

____________________________________________________

2η ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ:

«ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ»

Υπο- θεματική: 1)Οικολογία- Παγκόσμια και Τοπική Φυσική Κληρονομιά

—————————————————————————————————————————


Το παρόν πρόγραμμα ανήκει στη θεματική « Περιβάλλον και Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη» σύμφωνα με το Πρόγραμμα Σπουδών Νηπιαγωγείου (ΙΕΠ, 2014). Σύμφωνα με την σύγχρονη οπτική της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, η οποία αναγνωρίζεται ως Εκπαίδευση για την Αειφορία, το περιβάλλον δεν αντιμετωπίζεται απλώς ως πηγή γνώσης αλλά γίνεται κατανοητό ως σύστημα ισορροπιών και σχέσων και ο κεντρικός στόχος της είναι ο ενεργός πολίτης ( ΙΕΠ, 2014).Ο εκπαιδευτικός έχει το ρόλο του συνερευνητή στις διαδικασίες εντοπισμού, διερεύνησης και ανάλυσης των σχετικών θεμάτων, του υποστηρικτή και διευκολυντή για την ανάληψη πρωτοβουλιών, διερεύνησης και δράσης από τα παιδιά, μαζί με τα παιδιά, και σε συνεργασία με το ευρύτερο κοινωνικό περιβάλλον. Οι δράσεις για την προσέγγιση ζητημάτων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης αφορούν τη διασύνδεση των γνώσεων με οικείες πρακτικές καθημερινής ζωής των μαθητών/τιών, την ανάληψη πρωτοβουλιών καθώς και την αναδιαμόρφωση των στάσεων των μαθητών/τριών προς το περιβάλλον. Η αξιολόγηση των σχετικών δράσεων στηρίζεται κυρίως σε διαδικασίες αυτοααξιολόγησης, οι οποίες εφαρμόζονται από τους ίδιους μαθητές/τριες σε ατομικό και συλλογικό επίπεδο με την υποστήριξη του/της εκπαιδευτικού. Βασικός σκοπός του προγράμματος είναι η ευαισθητοποίηση, η εκπαίδευση και η αλλαγή συμπεριφοράς των μαθητών/τριών σε θέματα που αφορούν τα δικαιώματα των ζώων. Οι επιμέρους στόχοι του προγράμματος είναι: να κατανοήσουν οι μαθητές/τριες την σχέση αλληλεξάρτησης ανάμεσα στα ζώα (και ειδικότερα με τα πουλιά) και στον άνθρωπο, να κατανοήσουν ότι ο άνθρωπος δεν σέβεται τα πουλιά ως προς τον αγώνα επιβίωσης τους κατά τη διάρκεια του ταξιδιού της αποδημίας. Να αντιληφθούν ότι η στάση σεβασμού απέναντι στα πουλιά και σε όλα τα ζώα του πλανήτη είναι μια στάση που ενισχύει το αίσθημα ευθύνης. Το πρόγραμμα αξιοποεί τις αρχές της διερευνητικής μάθησης, τις αρχές διαφοροποιημένες διδασκαλίας και περιγραφικής αξιολόγησης. Επίσης ενθαρρύνει τη συνεργασία μεταξύ μαθητών, εκπαιδευτικών, γονέων, της τοπικής κοινωνίας. Στοχεύει στην καλλιέργεια των Δεξιοτήτων Μάθησης του 21ου αιώνα, των Δεξιοτήτων Ζωής, των Δεξιοτήτων του Νου και των Ψηφιακών Δεξιοτήτων.

Δεξιότητες στόχευσης του εργαστηρίου:

-Δεξιότητες μάθησης του 21ου αιώνα

-Δεξιότητες Ζωής

-Δεξιότητες του Νου

-Ψηφιακές δεξιότητες

Διάρκεια: 2 εβδομάδες/ Περίοδος Υλοποίησης: Νοέμβριος

Κύκλος : 3 εργαστηρίων