Θεματική Ενότητα : Ζω καλύτερα – Ευ Ζην
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ 2023-2024
10ο Νηπιαγωγείο Κιλκίς
____________________________________________________
1η ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ:
«ΖΩ ΚΑΛΥΤΕΡΑ – ΕΥ ΖΗΝ»
Υπο- θεματική: 2)Ψυχική και Συναισθηματική Υγεία – Πρόληψη
—————————————————————————————————————————
ΤΙΤΛΟΣ: « Αγαπώ και Αγκαλιάζω όλα τα παιδιά του σχολείου μου»
Οι προαπαιτούμενες γνώσεις και δεξιότητες για την υλοποίηση του σεναρίου είναι η εξοικείωση των μαθητών με τον υπολογιστή και να εργάζονται σε ομάδες. Θέματα που αφορούν την προσωπική και κοινωνική ανάπτυξη. Θα ασχοληθούμε με τις δεξιότητες φιλίας, την διαφορετικότητα και τα συναισθήματα. Εποπτικό υλικό (λεκτική, σωματική και κοινωνικής απομόνωσης), έργα τέχνης, βίντεο, ταινίες και ιστοσελίδες και βιβλία π.χ. ΤΑ ΧΕΡΙΑ ΔΕ ΧΤΥΠΑΝΕ.
Κύκλος: 3 εργαστηρίων
Διάρκεια: 8 εβδομάδες /Περίοδος Υλοποίησης: από Σεπτέμβριο έως Νοέμβριο.
Δεξιότητες στόχευσης του εργαστηρίου:
-Δεξιότητες(4C’s): (Κριτική Σκέψη), (Δημιουργικότητα),
(Συνεργασία), (Επικοινωνία).
Δεξιότητες του νου
-Δεξιότητες μάθησης του 21ου αιώνα
-Δεξιότητες Ζωής
-Ψηφιακές δεξιότητες
Προσδοκόμενα μαθησιακά αποτελέσματα | Εργαστήριο/τίτλος | Δραστηριότητες – (ενδεικτικές) |
1)-Να αποκτήσουν θετική αυτοεικόνα, να βελτιώσουν την αυτοαντίληψη τους και τις σχέσεις τους με τους συμμαθητές τους. -Να συνεργάζονται, να δουλεύουν ομαδικά, να συζητάνε, να σκέφτονται ομαδικά, να ανταλλάσσουν σκέψεις και ιδέες ,να επικοινωνούν. |
Συνεργάζομαι και αλληλεπιδρώ. | |
2)-Να παρατηρούν, να υποθέτουν, να προβλέπουν και να συμπεραίνουν. -Να αντιλαμβάνονται και να κατανοούν τα συναισθήματα των άλλων (ΕΝΣΥΝΑΙΣΘΗΣΗ). -Να διαχειρίζονται τα δικαιώματα τους. -Να αναγνωρίσουν την έννοια του δικαίου και αδίκου. -Να αναπτύξουν συναισθήματα αποδοχής και σεβασμός της διαφορετικότητας των άλλων. |
Ο κύκλος των απόψεων και των προτάσεων – Μπαίνω στη θέση του άλλου. | |
-Να αντιληφθούν τη σπουδαιότητα του ρόλου του παρατηρητή και πόσο σημαντική είναι η δύναμη της ομάδας. |
Δημιουργικές λύσεις | |
-Να ασκηθούν σε καταστάσεις αποδεκτής και μη αποδεκτής συμπεριφοράς μέσα στο σχολικό πλαίσιο και εκτός αυτού. |
Δημιουργικές λύσεις | |
-Να κατανοήσουν αρνητικές επιπτώσεις συγκεκριμένης συμπεριφοράς μη αποδοχής και άρνηση αλληλοβοήθειας. |
Δημιουργικές λύσεις | |
-Να εκφράζουν μέσα από την τέχνη της Ζωγραφικής και τις Εικαστικές Τέχνες τα διάφορα συναισθήματα που βιώνουν μέσα από την αλληλεπίδραση στην ομάδα. |
Δημιουργικές λύσεις | |
-Να δίνουν εξηγήσεις για τις ενέργειες τους απέναντι στους συμμαθητές τους, να αιτιολογούν τα συναισθήματά τους, τις απόψεις και τις πράξεις τους. -Να επιχειρηματολογούν και να διαπραγματεύονται για να πείσουν τους άλλους για τις επιλογές και τις αποφάσεις τους. |
Δημιουργικές λύσεις | |
3)-Να καλλιεργήσουν δεξιότητες παραγωγής προφορικού και γραπτού λόγου. -Να καλλιεργήσουν δεξιότητες του νου (αναλύσεις, σύνθεση, οργάνωση και τεκμηρίωση δεδομένων και πληροφοριών). -Να καταγράψουν τρόπους συνεργασίας και επικοινωνίας με τους συμμαθητές τους (κριτική σκέψη). |
Τα δικά μας μηνύματα |