Θεματική Ενότητα: Δημιουργώ και Καινοτομώ – Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ 2023-2024
10ο Νηπιαγωγείο Κιλκίς
____________________________________________________
4η ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ:
«ΔΗΜΙΟΥΡΓΩ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩ – ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΣΚΕΨΗ ΚΑΙ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ»
Υπο- θεματική: 1)STEM / Εκπαιδευτική Ρομποτική
ΤΙΤΛΟΣ: « Ζωγραφική και Εικαστικά Ταξίδια με τα Ρομποτάκια της τάξης μου»
Δεξιότητες στόχευσης του προγράμματος:
-Δεξιότητες μάθησης του 21ου αιώνα 4cs:
Κριτική σκέψη, Επικοινωνία ,Συνεργασία, Δημιουργικότητα.
– Ψηφιακή μάθηση 21ου αιώνα (4cs σε ψηφιακό περιβάλλον):
Ψηφιακή επικοινωνία, Ψηφιακή συνεργασία, Ψηφιακή κριτική σκέψη, Συνδυαστικές δεξιότητες ψηφιακής τεχνολογίας, επικοινωνίας και συνεργασίας.
-Δεξιότητες της τεχνολογίας, της μηχανικής και της επιστήμης:
Ρομποτική-επιστημονική/υπολογιστική σκέψη, Δεξιότητες Μοντελισμού και προσομοίωσης, Πληροφορικός γραμματισμός, Ψηφιακός γραμματισμός, Τεχνολογικός γραμματισμός, Γραμματισμός στα Μέσα, Δεξιότητες δημιουργίας και διαμοιρασμού ψηφιακών δημιουργημάτων.
-Δεξιότητες του νου: Ρουτίνες σκέψης και αναστοχασμός, Επίλυση προβλημάτων, Κατασκευές, παιχνίδια, εφαρμογές.
Διάρκεια 4 εβδομάδων / Περίοδος: από Οκτώβριο έως Απρίλιο Κύκλος 4 εργαστηρίων
Προσδοκόμενα μαθησιακά αποτελέσματα | Εργαστήριο/τίτλος | Δραστηριότητες – (ενδεικτικές) |
---|---|---|
1)Οι μαθητές να είναι σε θέση: -να διατυπώνουν ερωτήματα, τα οποία μπορούν να απαντηθούν μέσω της διερεύνησης δεδομένων σχετικά με γνωστούς ζωγράφους, με γνωστά έργα τους και με μουσεία ή χώρους όπου εκτείθονται πίνακες ζωγραφικής. -Να εξοικειωθούν με βασικές ενέργειες της διαδικασίας ανεύρεσης πηγών για ένα συγκεκριμένο σκοπό σε μηχανές αναζήτησης. -να συλλέγουν πληροφορίες και να τις ταξινομούν. -Να παράγουν υλικό πολυμεσικής μορφής για την αξιοποίησή του σε παρουσιάσεις των έργων τους (κείμενο, εικόνα, κινούμενο σχέδιο, βίντεο, ήχο). -να συνεργάζονται και να προσφέρουν τις γνώσεις και τις ικανότητές τους στην ομάδα για την υλοποίηση μιας δραστηριότητας εργασίας για δημιουργία συμβατικού ή ψηφιακού πίνακα ζωγραφικής. -να οργανώνουν τις γνώσεις του γύρω από νέες έννοιες -να συνεργάζονται σε ομάδες για την παραγωγή κάποιου έργου ζωγραφικής. | Οι μαθητές έρχονται σε επαφή με τεχνικές ζωγραφικής, έργα ζωγράφων και μουσεία μέσω μηχανών αναζήτησης στον υπολογιστή, με εφαρμογές και εποπτικό υλικό. | 1)Με αφορμή ένα γράμμα που έρχεται στην τάξη, ο αποστολέας παροτρύνει τους μαθητές να συμμετέχουν σε ένα παιχνίδι ανακάλυψης και μελέτης *διάσημων ζωγράφων, *των έργων τους και της τεχνικής τους *αλλά και μουσείων στην Ελλάδα και τον κόσμο όπου θαυμάζουμε πίνακες μεγάλων ζωγράφων. -Ανιχνεύονται και αποτιμώνται οι προϋπάρχουσες γνώσεις των μαθητών σχετικά με το θέμα. Αξιοποιείται η ιδεοθύελλα και οι ερωτοαποκρίσεις για να καταγραφούν σε ιστόγραμμα οι πρώτες ιδέες και γνώσεις των μαθητών για ζωγράφους. Αναγνώριση ζωγράφων και των έργων τους. Οι μαθητές αναγνωρίζουν και συλλέγουν δεδομένα με μηχανές αναζήτησης. Αποτυπώνονται εικαστικά (ζωγραφική) οι πρώτες αναπαραστάσεις των έργων από τα παιδιά και παρουσιάζονται με πολυμορφικά μέσα τεχνολογίας. |
2)Να αναστοχάζονται με βάση τα έργα τους και τη χρήση ψηφιακών εφαρμογών στη συλλογή πληροφοριών και στη δημιουργία δικών τους έργων τέχνης. | -Υπολογιστής, περιήγηση σε διαδικτυακούς τόπους και χρήση διαδικτυακών εργαλείων. -Σύνδεση με το Α.Π.Σ.: Τεχνολογίες Πληροφοριών και Επικοινωνιών (Τ.Π.Ε.), Μαθηματικά, Γλώσσα, Φυσικές Επιστήμες, Ρομποτική, Τέχνες, Παιδί και Περιβάλλον. | 2)Στο ηλεκτρονικό ταχυδρομείο έρχεται ένα ηχογραφημένο μήνυμα (voki) για τους μαθητές, μέσω του οποίου γίνεται η γνωριμία με τον αποστολέα του γράμματος, τον Πινελάκη , ο οποίος είναι ερασιτέχνης ζωγράφος και είναι μια ομιλούσα μορφή avatar. Παροτρύνει τους μαθητές μέσα από μια σειρά διαδικασιών επίλυσης ασκήσεων και εύρεσης των απαντήσεων σε γρίφους, να κερδίσουν τον τίτλο του Ζωγράφου και να υλοποιήσουν ένα σχέδιο παρουσίασης έργων μεγάλων Ελλήνων και ξένων ζωγράφων με διάφορες τεχνικές. Οι μαθητές αναζητούν πληροφορίες για την τέχνη του ζωγράφου, για διάσημους ζωγράφους, τα έργα τους και κάνουν τρισδιάστατη ψηφιακή περιήγηση στα μουσεία. Διατυπώνουν, καταγράφουν και ηχογραφούν με την υποστήριξη του εκπαιδευτικού, ερωτήσεις σχετικά με τη ζωγραφική τέχνη και τα μουσεία. – Στην ασύγχρονη εκπαίδευση θα μπορούσε να ανατεθεί μια εργασία στα παιδιά με την υποστήριξη των γονέων για την εύρεση στοιχείων και την ανάρτησή τους στο padlet ή στον τοίχο της eme.Τα δεδομένα κατηγοριοποιούνται και παρουσιάζονται από ομάδες στην ολομέλεια (κολάζ, power point, padlet). |
-Να χρησιμοποιούν τα ρομποτάκια της τάξης beebot και dogbot για σχεδιασμό έργων τέχνης. | Εξοικείωση και χρήση της Ρομποτικής μέσα στο πεδίο της τάξης συνεργατικά. | Προγραμματίζουμε, κατασκευάζουμε την τεχνική και με αλγόριθμο οργανώνουμε σχέδια ζωγραφικής που θα τις αποτυπώσουν σε χαρτί τα Ρομποτάκια – Ζωγράφοι της τάξης μας, beebot και dogbot. |
Αναστοχασμός -Αξιολόγηση | -Φύλλο Αξιολόγησης Μαθητή. -Ερωτηματολόγιο προς τα παιδιά. -Ερωτηματολόγιο προς τους γονείς. |