6 Μαρτίου 2025: “ΤΟΝ ΦΟΒΟ ΣΤΑΜΑΤΑΜΕ ΚΑΙ ΟΛΟΙ ΜΑΣ ΜΙΛΑΜΕ”. Δράσεις 10ου Νηπιαγωγείου Κιλκίς για την Παγκόσμια Ημέρα κατά του Ενδοσχολικού Εκφοβισμού και της Ενδοσχολικής Βίας (1ο πεδίο Βραχείας Παρέμβασης)
Την Πέμπτη 6 Μαρτίου 2025 με αφορμή την Παγκόσμια ημέρα κατά του σχολικού εκφοβισμού και της βίας και στα πλαίσια του Σχεδίου Δράσης Συλλογικού Προγραμματισμού 2024-2025, του σχεδίου Δράσης Ενεργού Πολίτη 2024-2025 και των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων 2024-2025 του νηπιαγωγείου μας , μαθητές και εκπαιδευτικοί πραγματοποιήσαμε μαζί με την Κοινωνική Λειτουργό του νηπιαγωγείου μια βραχεία παρέμβαση με θέμα: “Τον φόβο σταματάμε κι όλοι μας μιλάμε” (τίτλος και του σχεδίου δράσης της σχολικής μονάδας) η οποία διήρκησε 3 εκπαιδευτικές ώρες.
- Αρχικά έγινε ενημέρωση σε όλους τους μαθητές σχετικά με τον ορισμό της βίας (λεκτική, ψυχολογική, σωματική), τα αρνητικά συναισθήματα που προκαλούνται σε κάποιον που τη δέχεται αλλά και τα αρνητικά συναισθήματα που εισπράττει από τους γύρω του όποιος/α την ασκεί.
- Το παιχνίδι ρόλων έδωσε τη δυνατότητα στους μαθητές να αναγνωρίζουν πότε κάτι θεωρείται βία και πότε κάτι μπορεί να γίνεται άθελά μας.
- Μέσα από τη συζήτηση στην παρέα δόθηκε η ευκαιρία στους μαθητές να μοιραστούν τις σκέψεις τους και να δώσουν λύσεις σε πιθανές περιπτώσεις άσκησης βίας.
- Επιπλέον, οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να ζωγραφίσουν μια όμορφη εικόνα με αγαπημένα τους πρόσωπα, την οποία έπειτα τσαλάκωσαν. Με αυτό τον τρόπο δόθηκε η δυνατότητα στους μαθητές να καταλάβουν πως τα λόγια μας και με τις πράξεις μας μπορεί να πληγώσουμε άλλους ανθρώπους και πως είναι αναγκαίο να σκεφτόμαστε καλά πριν πούμε ή κάνουμε κάτι σε κάποιον που μπορεί να τον πληγώσει.
- Εμβαθύναμε στο να καταλαβαίνουμε, να αισθανθούμε πως νιώθει το θύμα που δέχεται την οποιαδήποτε βία = ενσυναίσθηση.
- Εκπαιδευτικοί και μαθητές τονίσαμε δυνατά και με θάρρος μέσω συνθημάτων και ενδυνάμωσης συναισθήματος ότι δε φοβάμαι να μιλήσω στους γονείς μου και στις δασκάλες μου – και γενικά σε έναν ενήλικα που εμπιστεύομαι και αγαπώ – όταν με ενοχλούν με κάθε άσχημο τρόπο μέσα στο σχολείο ή έξω από αυτό.
- Έπειτα μελετήσαμε βιβλία από τη βιβλιοθήκη του σχολείου, που έχουν ως θέμα τον σχολικό εκφοβισμό, την αποδοχή του διαφορετικού, τη φιλία. Τα παιδιά εξέφρασαν την άποψη ότι τα παιδικά βιβλία της ηλικίας τους σχετικά με τη φιλία και την αντιμετώπιση του σχολικού εκφοβισμού, βοηθούν να διαχειριστούν αυτά τα θέματα.










