Η Σκάλα της Αγάπης
Δραστηριότητα μαθητών και εκπαιδευτικών για την προαγωγή της συναισθηματικής νοημοσύνης – ενσυναίσθησης με τη στήριξη της κοινωνικής λειτουργού του σχολείου μας.
Η δραστηριότητα εντάσσεται στα πλαίσια:
1. του Σχεδίου Δράσης του Συλλογικού Προγραμματισμού Εκπαιδευτικού Έργου Σχολικής Μονάδας(10ου Νηπιαγωγείο Κιλκίς) σχ. έτους 2024-2025: “ΤΟ ΦΟΒΟ ΣΤΑΜΑΤΑΜΕ ΚΑΙ ΟΛΟΙ ΜΑΣ ΜΙΛΑΜΕ” – ΠΡΟΛΗΨΗ ΤΟΥ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΑΣ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΑΙΔΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ.
2.του Σχεδίου Δράσης των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων/ θεματική ενότητα: Ζω καλύτερα- Ευ ζην . Υποθεματική: Ασφάλεια και πρόληψη. Τίτλος Σ.Δ. :«STOP! Ως εδώ. Δε φοβάμαι και μιλώ»
3. των Δράσεων του Ενεργού Πολίτη που αφορούν την πρόληψη της σχολικής επιθετικότητας και τη στήριξη συνεργατικότητας και αποδοχής στο σχολικό περιβάλλον
Διαβάσαμε την ιστορία “Η ΣΚΑΛΑ ΤΗΣ ΑΓΑΠΗΣ” της Γιολάντας Τσορώνη – Γεωργιάδη:
“Αν το αστέρι, που έχασε την ισορροπία του και έπεσε μέσα στη ζούγκλα, δεν επέστρεφε γρήγορα στον ουρανό, θα έχανε τη λάμψη του μια για πάντα. Έτσι, τα ζώα προσπάθησαν με χίλιους τρόπους να το γυρίσουν πίσω! Άδικος κόπος! Ό,τι όμως δεν κατάφερε η δύναμη του λιονταριού, το ύψος της καμηλοπάρδαλης και η ευκινησία τ ης μαϊμούς, το κατόρθωσε ένα τοσοδούλικο μυρμηγκάκι, αποδεικνύοντας στους -από τη φύση τους- ικανούς και δυνατούς πως η συνεργασία κάνει τα αδύνατα δυνατά και τα ταπεινά μυρμηγκάκια… σούπερ ήρωες! Υπάρχουν πράγματα και καταστάσεις λοιπόν που εύκολα αντιμετωπίζουμε μόνοι, τα “θαύματα” όμως γίνονται από ομάδες, από παρέες, από συνεργασίες, με αποδοχή, στήριξη, χωρίς διαμάχες και επίδειξη δύναμης του “δυνατότερου”.
Συζήτηση στην ολομέλεια – καταγραφή απόψεων – προτάσεων – συναισθημάτων. Τα παιδιά έφτιαξαν ομαδική αφίσα. Παιχνίδια συνεργασίας.